Netzfundstücke 29.04.2018


Woran macht man fest, dass ein Akquise-Anruf erfolgreich war? Außerdem zwei Fragen für Feedbackgespräche.

Here's how you REALLY know if a sales call went well
"Before you can start to think about what DOES define a successful sales call, you need to make sure you know what DOES NOT directly mean it was a success. There’s one common mistake that I see far too many salespeople make when they’re evaluating their sales calls…

Just because you liked each other doesn’t mean the call was a success."

The Little Trade-Offs
"Little trade-offs are not so little. You might make just one or two, in the beginning. But when you’re stressed, busy, and operating on tight timelines, the frequency of those little trade-offs inevitably increases."

Betriebsklima: Diese Übung zeigt, was Kollegen wirklich über dich denken
"Die Führungskräfte-Trainerin rät folglich dazu, sich fünf Personen auszuwählen und sie jeweils um Einzelgespräche zu bitten. [...] Im Meeting selbst sollten dann zwei Fragen im Vordergrund stehen: 1. 'Wie werde ich allgemein wahrgenommen?' 2. 'Was kann ich anders machen, um erfolgreicher im Unternehmen zu sein?'"
Ich fand vor allem Frage 1 interessant.



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