Netzfundstücke, 04.08.2013

If You Want to Raise Prices, Tell a Better Story

Menschen lieben Geschichten und das wirkt sich auf den Preis aus.
"In a world of abundance, what your product does for your customers is important, but not nearly as important as what your product means to them."
Und die Bedeutung erhält ein Produkt über eine Geschichte. Ein Autor des New York Times Magazine, Rob Walker, hat es getestet.
"Walker asked some unknown writers to each write a short story [...]. The stories weren't about the objects, per se; but they helped to place them in a human context, to give them new meaning."
Ergebnis:
"When Walker put the objects, along with their accompanying stories, up for sale on eBay, the results were astonishing. On average, the value of the objects rose 2,700%." 

How to Identify and Learn from Your Mistakes
"What's missing in many people's beliefs about success is the fact that the more challenging the goal, the more frequent and difficult setbacks will be. The larger your ambitions, the more dependent you will be on your ability to overcome and learn from your mistakes."
Interessant ist, dass sich Fehler in verschiedene Kategorien unterteilen lassen. Dies hilft bei der Analyse.

  • Stupid: Absurdly dumb things that just happen.
  • Simple: Mistakes that are avoidable but your sequence of decisions made inevitable.
  • Involved: Mistakes that are understood but require effort to prevent.
  • Complex: Mistakes that have complicated causes and no obvious way to avoid next time. 

Übrigens:
"The kind of mistakes you make define you. The more interesting the mistakes, the more interesting the life."

Zur Abwechslung ein deutscher Linktipp:

http://www.best-practice-business.de/kostenlose-ebooks-fur-das-business/

Eine Liste mit vielen kostenlosen, deutschsprachigen E-Books. Meine sind noch nicht dabei, aber ich arbeite daran ;-)


Podcast-Tipp: 

http://salesplaybook.podbean.com/

Paul Castein ist gewöhnungsbedürftig, sehr sogar. Aber er macht für mich derzeit einen der besten Podcasts rund um das Thema Vertrieb. Sehr praxisnahe, leicht umsetzbare Tipps, viele interessante Ideen. Ich werde demnächst eine Liste mit meinen Top-10-Podcasts rund um das Thema Vertrieb/Marketing zusammenstellen. Er ist definitiv darunter.

Allein zu der Episode 83 "How To Get Out Of A Rut" habe ich vier Seiten, allerdings DinA5, mit Notizen.