Tolles Motto: Es ist alles fertig; es muss nur noch gemacht werden! Die Netzfundstücke diese Woche unter anderem mit der Frage, die sich Jeff Bezos regelmäßig stellt und warum man nicht nur positiv denken soll. In diesem Sinne: Die Links sind da, jetzt müsst ihr das nur noch lesen. ;-)
A spreadsheet will do
Auch wenn ich begeistert neue CRM-Tools teste, nicht jeder braucht ein CRM-Tool. Manchmal reicht dafür auch Excel.
"Right, so the spreadsheet doesn't have all the bells and whistles of Highrise, but for the moment it will do. I've got all my contacts in one place. I can filter them based on the next date with which I need to contact them for a catch up and there's enough flexibility in Numbers in that I can add more information if I need for each client."Hier ist übrigens eine Liste mit ungewöhnlichen CRM-Tools, darunter Vorlagen für Google Spreadsheet.
Why Amazon is eating the world
Interessant fand ich die Passage, ein Zitat von Jeff Bezos, relativ weit unten im Artikel.
"I very frequently get the question: 'What’s going to change in the next 10 years?' And that is a very interesting question; it’s a very common one. I almost never get the question: 'What’s not going to change in the next 10 years?' And I submit to you that that second question is actually the more important of the two — because you can build a business strategy around the things that are stable in time. … [I]n our retail business, we know that customers want low prices, and I know that’s going to be true 10 years from now. They want fast delivery; they want vast selection. It’s impossible to imagine a future 10 years from now where a customer comes up and says, 'Jeff I love Amazon; I just wish the prices were a little higher,' [or] ' love Amazon; I just wish you’d deliver a little more slowly.'"
Inversion: The Crucial Thinking Skill Nobody Ever Taught You
Ich bin ein Freund des negativen Denkens, das heißt, ich überlege mir im Vorfeld, was alles schiefgehen kann. Da darf ich mir dann immer wieder anhören: "Du musst positiv denken." Nein, muss ich nicht. Jetzt kann ich den Leute auch mal ein paar Artikel schicken, warum mein Ansatz sinnvoll ist. ;-)
"And every marketing department wants to attract new business, but it might be useful to ask, 'What would alienate our core customer?' A different point of view can reveal surprising insights.
You can learn just as much from identifying what doesn't work as you can from spotting what does. What are the mistakes, errors, and flubs that you want to avoid? Inversion is not about finding good advice, but rather about finding anti-advice. It teaches you what to avoid and shows you what you have been missing."
Die Woche außerdem
Mach langsam damit die Arbeit nachkommt
"Ist es nicht so, dass wir oft zu schnell sind für die Dinge, die erledigt werden müssen?"
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