Netzfundstücke, 20.10.2013

Wenig Inspirierendes diese Woche für mich dabei. Was macht man in dem Fall? Greift auf Dilbert zurück. Da gibt es immer genügend Tipps und Weisheiten.

How to Get a Real Education



Der "Erfinder" der Dilbert-Comics-Strips, Scott Adams, veröffentlicht am 22.10. seine Autobiografie "How to Fail at Almost Everything and Still Win Big: Kind of the Story of My Life". In einem Artikel für das Wall Street Journal schreibt er nicht nur über seine College-Zeit, die den Grundstein für seinen späteren Erfolg als Unternehmer legte:
"By the time I graduated, I had mastered the strange art of transforming nothing into something."
Er erklärt auch, was er so alles gelernt hat: Die 90-Prozent-Regel (ich hatte diese Woche schon über die 80/20 bzw. 95/5-Regel geschrieben):
"Fail Forward. If you're taking risks, and you probably should, you can find yourself failing 90% of the time. The trick is to get paid while you're doing the failing and to use the experience to gain skills that will be useful later."


Scott Adams on Whether Management Really Matters

Im Interview mit dem Harvard Business Review erklärt er, warum er diese Autobiografie geschrieben hat (Transkript gibt es hier).
"I grew up in a small town in upstate New York, and when I was a kid I didn’t have a lot of role models who had been really successful. I knew people who’d been successful in their jobs, but nobody had really broken out and done something important. I always felt jealous of all those rich kids, the Harvard-bound types who could look to their family and friends for role models and get all kinds of advice. And I thought, Wouldn’t it be nice to write a book about how at least one person did it?"
Welchen Einfluss Dilbert-Comics auf die Veröffentlichung von Business-Books hatten. Außerdem, warum er die Doppelbelastung zu Beginn, Job und nebenbei Comics zeichnen, nicht als solche empfand.