Diese Woche viele Fragen, etwa "Löst du die richtigen Probleme?", aka hast du das Problem verstanden, das du lösen möchtest? Außerdem was du beim Verkaufsgespräch unbedingt fragen solltest und ist deine Vertriebspipeline mit Leuten verstopft, die sich nicht entscheiden können?
Are You Solving the Right Problems?
Interessanter, langer Artikel.
"Identifying a different aspect of the problem can sometimes deliver radical improvements—and even spark solutions to problems that have seemed intractable for decades. I recently saw this in action when studying an often overlooked problem in the pet industry: the number of dogs in shelters."
New Product Marketers: Here is How to Immediately Align Sales and Marketing
Es ist ein Armutszeugnis, dass solche Blogartikel überhaupt notwendig sind. Es will mir einfach nicht in den Kopf, warum Marketing & Vertrieb nicht an einem Strang ziehen. Ein Beispiel aus dem Artikel:
"Marketing launches a brand new content marketing campaign to promote new features in your product that should help boost sales significantly.
But they never give sales any talking points for when they actually have conversations with new leads."
Want to close more deals? This is the 1 question you need to ask
"'What will it take for you to become a customer?'
You're doing two things with this question: 1) exploring the prospect's buying process, and 2) encouraging them to imagine a scenario in which they buy your product. We'll talk about even more benefits later in this post."
What’s In Your Sales Pipeline?
Ein kleiner Denkanstoß. Das Video muss man sich nicht antun, ist mir zu viel Show, aber hey, es dauert nur 65 Sekunden.
"Problem you and too many other salespeople have is you can’t move prospects fast because your pipeline is stuck with people who can’t make a decision.
[...] Did you find “suspects” you need to remove? What is the tough discussion you need to have with your manager to get them to see the value of not having a plugged pipeline? It’s not the size of your sales pipeline that counts; it’s the speed of your pipeline that counts."
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Akquise - gib deinen Kunden die Chance, Ja zu sagen
Was kannst du deinen Kunden noch alles anbieten? Und wenn du Ideen hast, ruf bei den entsprechenden Leuten an. Wie gesagt: Gib ihnen die Chance, Ja zu sagen.
Foto: Serge Bystro auf Flickr (Lizenz CC BY 2.0), zeigt den Hof der Elemente in der Dresdner Kunsthofpassage.