Netzfundstücke, 05.05.2019


Wie man Zeit verschwendet, obwohl man vermeintlich produktiv ist bzw. all die bekannten Produktivitätstechniken befolgt. Und, warum man guten Rat nicht nur Gehör schenken, sondern auch befolgen sollte.

Once I wasted 1,152 hours being productive
"Turns out, my big productivity problem wasn’t due to lack of tools or the wrong tools or lack of a system or a poor workflow but lack of clarity.
Poor tool choices, lack of a system, and poor workflow can be the cause of productivity problems.
But if you lack clarity, all the tools and systems and workflow tweaks will not help you.
Until you have clarity, you don’t know what problem you’re trying to solve."
Der entscheidende Satz ist: "If you don’t know what the problem is, how can you know when you’ve solved it?" Ich hatte diese Woche einen Blogartikel zu einer ähnlichen Frage veröffentlicht: "Das ist nicht das Problem".


Rationalizing your project
"In the age of unlimited access to recipes, the hard part about getting good advice isn’t getting it. It’s following it. And then you might be able to turn the recipe into insight."

How Microsoft learned from the past to redesign its future

Ein längerer Artikel über "Open Design" bei Microsoft.
"[...] 'open design' that’s about sharing ideas across the company, integrating products, and failing faster. The hope is that it will lead to a better combination of hardware and software that looks like it came from one company and is better for it, too."

The making of Amazon Prime, the internet’s most successful and devastating membership program

"An oral history of the subscription service that changed online shopping forever."

Ein ebenfalls längerer Bericht, wie Amazon Prime entstanden ist und sich weiterentwickelt hat. Mitarbeiter, die daran beteiligt waren, kommen hier zu Wort.
"Jeff blurted out the name. He said, 'We’ll call it Prime.'
I didn’t particularly love the name. For me personally, after I’d heard 'all-you-can-eat premium shipping, call it Prime' — I was like, 'Prime rib?' But remember, I’m a finance guy."
[...]
"Sometimes people miss what a big bet it was on multiple dimensions. Could we scale it just to meet the promise with customers? Would they love it? And if they loved it too much, would we be able to eventually figure out how to pay for it?"

Außerdem die Woche


Nicht-Kunden

"Hast du dir schon mal überlegt, wer alles nicht bei dir kauft? Wer deine Nicht-Kunden sind?"

Das ist nicht das Problem

"Nur, wenn man die zugrunde liegende Ursache ignoriert, etwa fehlendes Selbstbewusstsein, wird man viele andere Probleme identifizieren oder 'schaffen' und kommt aber nicht weiter, letztlich eine Wirkliches-Problem-Vermeidungsstrategie."



Foto: unsplash-logoDaria Nepriakhina