Schon wieder einige Zeit ins Land gegangen seit den letzten Netzfundstücken, heute unter anderem mit Artikeln über Growth Teams und Airbnbs "Another Lens".
Another Lens – A research tool for conscientious creatives
Airbnb hat zusammen mit News Deeply verschiedene Fragen zusammengestellt, um auf neue Gedanken zu kommen und Ideen/Lösungen zu hinterfragen. Es richtet sich an Designer, aber ich finde, jeder kann davon profitieren. Eine Fragestellung lautet beispielsweise:
"Who might disagree with what I’m designing?
We tend to surround ourselves with people who are similar to us—this is called homophily. It's simply part of human nature; hundreds of studies have been conducted that illustrate how similarity fosters connection. When designing, make sure that you gather input on your solutions not only from people who are similar to you (i.e. your friends and family), but also from those with a wildly different point of view."
How do I make a prospecting call?
Kurzes Video mit Tipps für die Telefonakquise.
Geschichte von CRM-Tools – das waren die Meilensteine
Ich hatte schon länger überlegt, etwas über die Geschichte von CRM-Tools zu schreiben. Zoho CRM ist mir zuvorgekommen mit einer Infografik, in der die Entwicklung nachgezeichnet wird.
Do Something Syndrome: Why Movement Trumps Results
"The next time you feel the urge to do something for the sake of doing something remember what Thoreau said: 'It is not enough to be busy; so are the ants. The question is: What are we busy about?'"
I turned my interview task for Google into a startup
Statt eines Zitats aus dem Artikel, ein Auszug aus dem Inc.-Newsletter, über den ich aufmerksam wurde.
"Google gave him a heck of a story
I get pitched on stories about new products almost every day. Some of them are great, some less so. This one caught my eye. In fact, I actually sought Burton out in London. Why? It's because of the hook. The story.
The post got picked up on Hacker News, a message board owned by startup incubator Y-Combinator, which reinforced Tona’s listing on Product Hunt. That led to another 1,000 signups."
Why a single Growth team is the ultimate answer to sales and marketing alignment
"[...] the biggest and most consistently missed opportunity I saw—no matter how large or small the company—was cooperation and collaboration between sales and marketing teams."
Artikel, die ich seit den letzten Netzfundstücken veröffentlicht habe
Wann ist der beste Zeitpunkt?
Werbepause – die 12-Minuten-Lektion
"People like us do things like this" – Marketing in einem Satz
Die 400-Dollar-Buch-Lektion
+10 statt +1 oder der Aufruf nicht immer das Minimum zu optimieren
Von Schulden und Zinsen im Vertrieb
Gatekeeper vs. Door Opener – über den Umgang mit Vorzimmerdrachen
Darwin – oder was kommt als Nächstes?
Vertrieb anno 1917 – Erfolgsfaktoren im Vertrieb gestern wie heute
Foto: Adli Wahid